lördag 27 juni 2026

DAGSTUR FRÅN KLUBBEN 27/6

 


Åtta personer med oss ut och bara sju personer med hem igen, är det godkänt..?
Det får väl vara det när så var planen! Vi hade turen att få sällskap av Lena, på surfski, fram till Sibbarp där vi tog dagens första bensträckare. När Lena vände hemåt fortsatte resten av gänget framåt, passerade under bron och paddlade en bit längs Bunkeflo strandängar, innan vi vände om och pausade för lunch strax söder om brofästet.
På hemvägen hade vi en smula medvind och vi gled fram till glassmejeriet i Limhamn, som fick bli dagens tredje stopp. En glass gjorde gott i värmen och minsann hittade vi inte lite skugga också!
De som inte hade lyckats blöta ner sig längs vägen fick möjlighet att ta igen det utanför Kallis, där vi övade kamraträddningar, självräddningar, balance brace och olika rollar. Det var skönt i värmen!! För oj, varmt var det!
En rolig paddling där vi fick tillfälle att öva farledsöverfarter, i- och urstigning på olika platser samt balans, roll och räddningar.


23 km blev det i värmen.
Paddlade gjorde: Johan S, Johan M, Daniel, Ola, Linda, Elisabet och Babe.
Ja, och så Lena också!

Text och foto: Babe






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar